Ridhuset

Ja visst var Mayan bra i benen idag precis som jag hade förväntat mig. Men lite orolig blir man ju. Det var dessutom väldigt länge sen jag såg hennes ben så där tjocka nu när hon gått ute så länge.
 
Jag och Stråla var till ridhuset i råneå idag, och vilket ridhus sen, jag är kär.
Tog med tömmar bara men hon var så lugn när vi kom dit att jag ångrade att jag inte tog sadeln eller åtminstone hjälmen med så jag hade kunnat rida. Nåväl jag promenerade runt med henne, först ute och tittade på de andra hästarna, sen inne i ridhuset och kolla runt. Hon blev så förtjust i spegelhästen och kvittrade åt den så fort hon såg den. Men efter hon fått kolla speglarna lite närmare var det inte lika spännande.
 
Snackar med spegelhästen
Sen tog jag och longerade henne och hej hallå så fin hon var. Bra tempo, lyssnade bra, gick ute på volten utan att gena och bar sig själv riktigt bra.
Tränade på galoppen i båda varven. Lite hopp och sprall men överlag väldigt duktig. Vänstern klarade hon av att hålla igång bra också, högern ville hon bryta av ibland.
Jätte duktigt tjej.
 
Nu vill jag åka tillbaka och rida fröken. Men jag tror jag ska ta dit Mayan nån dag i veckan först.
Oh så roligt =)
1 kommentar
Ann

Kul! :)