Ridhuset med Mayan

Idag har jag varit i ridhuset med Mayan.
Min fina tjej.
Hon var jättestel i början och vi jobbade mycket i skritt med öppna, sluta och skänkelvikning. travade och galloperade igång henne på långa tyglar, jobbade vidare med med mjukgörande.
När hon väl lossnade så orkade hon jobba bra i kanske 5 minuter. Sen blev hon trött och jättesvettig.
Inte konstigt egntligen. Det var länge sen vi tog ett riktigt dressyrpass, det är jobbigt med gymnastik. Även om vi brukar dressyra i skogen så är det en helt annan sak att bära sig på volt osv.
Plus att det är ca 10 plusgrader inne i ridhuset och även om tant är halvnaken pälsmässigt så har hon ju en del.
 
Visst sa jag att jag vill ha en ny kamera... Suck
 
Bilderna är tagna i slutet av ridpasset med en rejält trött tant. Och att hon har en krattig pilot visste vi redan. Ho ho, så mycket att räta till.
Och ja, en dressyrsadel låg också rätt högt upp på önskelistan.
Men roligt hade vi =)
 
1 kommentar
Marie

Tyvärr kan jag inte hjälpa, har fått tag i halm via en vän till familjen och han säljer egentligen inte. Vet att det är svårt att få tag i år men ibland ser man ju på blocket, i luleå om jag inte minns fel...