Sååå fiiiin

Men ack så fin Stråla var idag dårå.
Tömkörning på ridbanan på agendan idag. När jag tog ut henne ur hagen så var det bara gräs i lilla huvudet, sen var hon väldigt rask och pigg på väg till ridbanan, (cyklade med henne dit), men när vi kom dit och jag tog ner tömmarna så var hon så fin, lyssnade otroligt bra och gjorde alla krumelurer jag ville. Hjärtat. 
Jag har tänkt på det tidigare att hon är så otroligt mycket mer lyhörd och skötsam när jag rider eller tömkör än när jag leder eller har henne som handhäst. Då har hon liksom mer chans att hitta på egna hyss, typ bita Leffe i hasorna eller försöka äta gräs, hon är lite den som hela tiden behöver en uppgift att göra för att inte hitta på egna uppgifter själv. Det bör gärna hända saker, kanske inte hela tiden men med gämna mellanrum för att hon ska vara nöjd och glad i lilla huvudet. Men så är hon ju ung också och halvt kallblod =P Då måste man pilla i allt å testa gränserna lite.
Men hon är bara sååå fiiiin.
(och sååå fet uschiamej, får knappt på henne selen nu efter vilan...)

 
0 kommentarer