Oh well

Var tvungen att jobba lite extra idag och det var så satans jobbigt efter en tung vecka, jag hade verkligen sett fram emot att vila. Men det är tur att jag har ett sånt roligt jobb så det väger upp.
Jag kan inte låta bli att bli väldigt berörd av vissa människor. På gott och ont.
På måndag ska jag börja redan halv sex!! Znark.

Tur även att jag har världens bästa stall tjej.

Nåväl, imorgon ska hästar motioneras i alla fall.

Onsdag var det full snöstorm, jag körde superfina Stråla på en rejäl tur och sen fick hästarna stå inne ganska tidigt, när jag sen kommer ut till stallet för att ge kvällsmat då har min lilla Stråla rullat fast och bara ligger där och stönar. Hugaligen. Ringde efter pappa som kom och hjälpte mig dra henne en bit från väggen så hon kom upp. Men hon var så slut så hon orkade knappt hjälpa till själv. Pappa fick lite halv panik och trodde hon var förlamad eller nått, och Goa mamma Mayan hade oroat sig svettig. jag var väldigt lugn, jag vet ju att det inte är alltför ovanligt att hästar rullar fast sig, Stråla gjorde det ganska ofta när hon var liten men då kunde jag hjälpa henne själv. Allt bra med henne efteråt i alla fall.
 Tyckte även att det ganska häftigt att jag fick klättra på henne och kliva över huvudet flera gånger för att fästa linor och så. Känns så bra att hon litar på mig. Jag förstod nog att hon skulle få hjälp.

Inte ett enda svar till på min annons...
Det brukar ju ialla fall vara en och annan unge som hör av sig.
Oh well.
1 kommentar
johanna

Hu då, tur det gick bra.

Jag har aldrig haft nån häst som rullat fast sig peppar peppar



Trist att det ska vara så svårt att få medryttare.