Gasa

Just ridit lektion på Stråla. Hon är så fin men jag är inte van vad hästar som inte gasar av sig själva så det blir lite svårt ibland. Jag har börjat lära mig att man måste vara lite bestämd (jag är van att om hästen inte självmant går framåt utan gärna stannar eller bara segar, då är det något som är fel) med fröken ibland för att hon ska gå framåt och att jag måste ändra/anpassa min ridning från att bromsa till att gasa och uppmuntra framåt. Det är fruktansvärt lärorikt att ha olika hästar och man måste verkligen se upp med hur man använder sin kropp för att det inte ska bli missförstånd.
På slutet la Eva fram lite bommar som vi skulle trava över, då blev Stråla lite alertare och tyckte det var ganska roligt.
Min fröken är även väldigt facinerad av sin lillasyster och hänger nära Alva och Aniara hela tiden.
Hjärtan.


Det blir ingen Therese pga av migrän. Men jag kan säkert roa mig ändå.
1 kommentar
Johanna

Jag har samma "problem", med gasen alltså, Vargen är åt det lugnare hållet och stannar gärna när han blir fundersam :P Tvärtemot mina tidigare hästar som alla gasade!