Klok som en bok

Han är inte bara snygg, sexig och rolig. Han är klok också. (och åh ja, han är ju dessutom djurvän. What a man!)
Jag tänkte här om dan då jag kolla runt på nätet att vad man än gillar så finns de dom som inte gillar och dom som lägger ner så otroligt mycket energi på att inte gilla, och då gärna musik.
Så här säjer Michael vad det kan handla om i den frågan:

as long as you can think straight from the heart, then that’s the real thing
See, the thing is, we’ve been touring around Europe to very big crowds, between five and nine thousand people. We know our audience is very mixed—you can see the punks, you can see the metalheads, you can see the rockabillies, the mainstream listeners—and I think it’s beautiful.
But there are always people who don’t get it.
They go and post some complaints on the Internet. They say we’re not “true metal” or “true rock and roll,” but the truth is that Volbeat has never tried to brand itself. Sometimes when people discover their favorite band in the beginning, they find an identity in it, but it’s sort of wrong somehow. When you become popular, they turn their back on you because now they have to share you with the guy who works at the bank. They should look at themselves. We’ve been touring so much, playing so many shows in Europe, and now we’re making a good living in Volbeat, and some people can’t handle that. It becomes too much for them.

(Vad det då ska spela för roll vad det är för gengre, bra musik är bra musik oavsett. Precis samma sak med TH då vissa kände att dom måste kalla det för rock för att rättfärdiga att man lyssna på det. Jag tycker nog TH är mer pop men skiter i vilket.
Det var dock någon som skrev om Volbeat att dom är Doo-wap metal, det tyckte jag var ganska bra.  )  


Det stör mig så mycket att det finns så många som har ett sånt stort behov av att högljutt yttrycka sitt missnöje gentemot viss musik och musiker. (Eller t.ex tv program osv)
Jag skulle aldrig orka lägga energi på det. Trots att det finns låtar som får mig att känna att det skulle vara ganska fint att skära av mig öronen och musiker som skulle få mig att begå harakiri om jag var tvungen att genomlida en konsert så kan jag sträcka mig till att stänga av radion eller byta station då dom kommer på.
Sen kan jag ju ägna tid åt att fundera hur folk kan lyssna på skiten förstås och jag kan gnälla lite i min blogg men det skulle aldrig falla mig att gå på varken de som gillar det eller den som gör musiken eller skapa trådar på forum osv osv.
Man har ju faktiskt ett väldigt enkelt val. Lyssna inte på det du inte tycker om.

1 kommentar
DunderÅjag

Exakt! & Se/ Lyssna inte på sådant du inte vill höra för då bidrar man jue till att eländet fortsätter!!!! Nä folk har för mycket fritid om de orkar starta forumtrådar för sådana saker!