Men åt helvete med allt

Där fick man för att jag tyckte jag har en sån fin häst.
Det är hon ju fortfarande förstås men jag jag skulle ut och köra med rockarden idag och hade satt fast henne med grimman runt halsen, satt på vagnen och skulle gå in och klä på mig, då rycker hon framåt så ena grimskaftet hon satt fast i gick sönder och hon springer iväg med vagn och tömmar efter sig.
Fy fan.
Som tur var for hon ut på ängen i djupsnön där tog det till sist stopp. Men så skulle ju jag plumsa dit och hämta henne med snö upp till muttan och jag som är så förbannat fet och otränad höll ju inte på att ta mig fram öht.
Nu står vagnen kvar på ängen ialla fall. Tömkörde henne lite sen då jag hämtat andan och då var hon tokfin.
Fad fan hände egentligen?
Skit var det värt!!

Å på jobbet har vi nu två chefer som båda har totalt noll koll.
Å är man sjuk så ska man veta hur många dagar man planerar vara borta. Det är väl inget man planerar heller! Jag vet ju att det är skitsvårt med vikarier osv osv men jag vill ju så gärna jobba också så kanske man kan få känna lite hur det känns också. Det är nog jäkla stressande att vara hemma från jobbet utan att få 74 samtal innan jag ens har hunnit vakna till liv.
Å är jag ledig så vill jag helst vara fri från jobbet, det som inte är aktut kan väl ändå avhandlas på en jobbdag. Jag har ändå svårt att släppa jobbet som det är och tänker och grubblar och drömmer och oroar mig och får ont i magen.

Så nu har jag gnällt om det också. Det är en del förändringar på gång som inte jänns bra, inte alls. Mitt älskade jobb, som har kännts så himla bra.

Och snöar varenda jävla dag gör det också!

Nu ska jag äntligen hämta Leia och sen på rehab.
3 kommentarer
Tiger vid Ishavets Port

Men skit. Åt Helvete med allt! D:

Therese

Trist det som hände med stråla verkligen men tur att ingen kom till skada.

Hoppas det löser sig med jobbet.

Ring om du vill surra av dig.

Ha det så bra.

Kram.

Dunder&Jag

Mm, tänk att man sällan får njuta av glädjen att skryta... fast så är det nog för de flesta! =)Du ska se att det säkert löser sig på jobbet, men det är frustrerande när man inte vet var skåpet ska stå. Tur puff åt ditt håll då!