Uppdatering

Något fet men ack så vacker.


Jag har hittat min kamerasladd!!! Wohooo.
I helgen har Therese varit på besök, torsdag kväll till söndag kväll. Det var väldans roligt. Vi hann med flera ridturer då hon red Leffe och jag Stråla. Stråla är ju bara för otroligt fin, min tös. Det är så skönt att ha en häst som lungt kan gå på efterkälken och lyssna till vad jag vill, ingen stress, kanske lite iver att hinna med men fruktansvärt lyhörd och gör sina öppnor och raskar inte på steget förrän hon får tillåtelse. Har även fått till några fina galopper och sista svängen så fattade hon genast när jag bad henne, 2 fattningar och det blev även ett litet bakutskutt på väg över en äng.
Leffe är helfräsh så det blev ingenting då han klev i hålet, båda har varit pigga och glada.

Ebba fann sig en själsfrände på utställningen


Mosters hund Ebbe som jag har fått äran att klippa klorna på idag. Det är bara jag som har klarat av det tidigare tydligen och nog är han en stressad sprattlande liten sprätt allt men det går bara fint om än det tar lite tid.


Leffe har fått ett nytt hack och det var lite litet i början men ser bättre ut nu då lädret fått mjukna och töja sig lite. Det är en stor man.


Även Mayan är pigg och go, nöjd och glad när hon får komma ut på promenader missnöjd över att inte få äta gräs men hon får tugga lite på buskar och diverse då vi är ute så hon är rätt nöjd ändå.
2 kommentarer
Marie

Oh vadrt hittar du hack emd guld?? Jag har ju sprayat mitt med billack för att få det guldigt(det jag har till sten) men Stinta behöver ett eget då Nettans gamla är så nött och av dålig kvalla...

Linnea

Vad är det för sadel du har på Leffe? Tänkte att den verkade sitta fint, de jag provat på frej har bara snurrat och flyttat sig i sidled..