Lilleman

Jag har legat däckat i magsjuka förra veckan. Fy fan. Och efter magsjukan kom en huvudvärk som inte var från denna värld så jag spenderade i princip hela förra veckan i soffan med en kudde över huvet. Det kändes som att en flock elefanter dansade samba på min skalle samtidigt som ögonen svällde upp till tennisbollar och tänkte spricka om jag öppnade dom.
Huvudvärken finns fortfarande kvar men mycket lugnare så igår och idag har jag nästan mått riktigt bra.
Idag har jag ägnat mig åt roligt saker, krattat runt huset, ja nöjen är högst relativa och så en trevlig liten ridtur med Leffe och Stråla.
Igår blev en ridtur på Mays som var spänd som en fiolsträng i blåsten men det var ganska trevligt det med.
Sablar vad det har tinat dock, underbart, snart kan man rida i skogen också, längtar tills all snö är borta nu.

Lilleman katt har varit ute själv idag förförsta gången, tidigare har han bara varit ute i koppel och det verkar inte finnas någon som är intresserad av att köpa denna fanasiskt fina katt. Konstigt. Nå det går ju ingen nöd på honom hos oss och jag vill ju helst inte släppa taget heller.



Visst är han fin, lilla hjärtat.

Jag älskar våren det är så underbart. Det bästa är att sitta på bron och titta på djuren, Ebba och katten som skuttar runt i solen och hästarna som står i hagen och tuggar hö, eller stå i hagen och mysa med hästarna.
0 kommentarer