På nygamla stället

Nu har det skett förändringar på jobbet. Gruppen har delats och min grupp är tillbaka på samma ställe som vi var för två tre år sen. Det känns jätteskönt. Då, när vi slogs ihop, då var det jättebra, men nu har det växt bortom all resonlighet så vi blev tvugna att dela på oss igen. Många fina människor som vi fått "lämna" så det är lite tråkigt förstås men det var ohållbart med 40 pers i det lilla utrymmet vi hade där borta.
Här (jag skriver här för jag sitter på jobbet nu, rast) är det dessutom mycket bättre parkeringsmöjligheter för oss som kommer med bil, mycket trevligare miljö med lite träd runt ikring och närmare till vårdtagarna så det går så lätt att gå eller cykla.
Kanske jag kan få bukt på lite fläsk nu då. Ho ho. Ska jag säja som började med att ta bilen det första jag gjorde. Men sen blev det till att gå. Skönt med fågelkvitter i öronen och inte bilbrus. Nu kan nog hundarna följa lite mer igen då här finns skog att promenera i och som sagt, mycket bättre parkering.
Ja, jag är nöjd.

Annars är jag så trött så trött...
0 kommentarer