Lite längrefattat

Ja jag jobbar ju då på hundutställningar som ringsekreterare och dagen igår började som alla andra men några hundar in så får min kollega/ringsekreterare ett hysteriskt skrattanfall och kan inte sluta varpå dommaren blir skitarg och kastar ut henne med dunder och brak. Jag är mest förvirrad och fattar ingenting, det gick så himla fort och jag tyckte absolut att dommar gubben överreagerade.
Sen blev det ju såklart fullt pådrag på dom ansvariga på stället som hittar igen tjejen som tydligen inte går att få kontakt med (svarar inte på tilltal osv), är glansig i ögonen och väldigt väldigt varm. Sen försvinner hon tydligen, hennes föräldrar pratas med och dom säjer att hon har varit ute hela natten och inte gått att få tag på på mobilen så då börjar det pratas om droger, frivilligt eller ofrivilligt, senare syns hon även skuttandes efter vägarna i byn, fortfarande skrattande. En tjej som jobbat mycket och alltid skött sig tidigare.
Så nog var det hela skumt i alla fall. Jag trodde mest att hon bara fick ett sånt där skrattanfall som man kan få ibland. Det var ialla fall gårdagens stora snackis.

Idag har allt gått väldigt lungt till och mina kompanjoner skötte sig utmärkt . Jag slapp skriva idag också så det var skönt, det hade jag aldrig fixat en till dag. Hade en väldigt trevlig aspirant så hon skrev och jag övervakade plus fyllde i listor och diverse. Egentligen skulle man behöva vara tre stycken så man slipper stressa livet ur sig.

Nåväl, det är roligt som sjutton att jobba på hundutsällningar men den här helgen tog mina sista krafter tror jag.
Och vilken värme vi har haft, i pite idag var det i alla fall skugga tack och lov men hemma var det gassande sol och 25 grader (!!) i skuggan. Fy tusan. När jag sen mot kvällen tänkte ta och låta hästarna beta lite som igår så började såklart blixtra och åska. Skitväder, jag avskyr åska.

Och ja vadå, längrefattat är väl ett ord.
4 kommentarer
Marie

Heheh jodå, vi hyr bara gården här och ska köpa mitt barndomshem så småningom. Det är där hästarna står(ca 1km från där vi bor nu) och så enorm hage som dom har där, så känns det faktiskr bättre än att ha dem på här för min egen skull. Och så tar det ju bara tio minuter att ¨gå dit;)

Johanna

Vad läskigt det lät med den där tjejen :/

Paula

Men oj oj vilken grej!

Sanna

Tjejen du skriver om tog troligen sitt liv den lördagen. Hon anmäldes försvunnen i pitetidningen och de fann hennes bil i byske och alla hennes kläder, men hon är fortfarande försvunnen. De tror hon dränkte sig i älven. :(