Svettas

Puh. Jag har just hämtat spån och fyllt på i vindskyddet. Fy faderullan vad jobbigt det var. Jag har nog tappat alla muskler ja hade tror jag. För att inte tala om kondisen...
Red en sväng först. Väldigt trevligt och mysigt. Fina kreatur som vanligt.
Gick sista biten som jag brukar göra men i snö så det kändes som att ta ett steg fram och åka två tillbaka.
Pust och puh.

Imorse var vattnet fruset i hela huset. Suck.
Nu är vattnet fruset i stallet men inte allt i alla fall. Suck.
Det går proppar konstant då både jag grannen brassar på en massa el i kylan.
Ja jag gillar vintern, men alltså, den har ju sina nackdelar...
-25- 30 det är liiiite för kyligt. Men jag såg på väderkartan att det skulle bli runt -2 om nån dag och börjar det regna sen då då då jävlar blir jag grinig.
2 kommentarer
Linnea

nej det är treglasfönster men dessa är från typ 30talet och ganska slitna som bilden visar ;P fönsterkarmarna har farit ganska illa, ska sy sånna där ernst drag-korvar, avlånga kuddar fyllda med ris som ska skydda mot det värsta draget. sen får man göra nån slags tätning med gummilister eller nått, det känns ju värdelöst att värma upp hela huset för att bara släppa ut värmen..

Johanna

Gud vad jobbgt med fruset vatten!