Jag vill bo i en svamp

Jag vet att jag egentligen inte borde bry mig och ta åt mig men det är så svårt att låta bli. Och det finns såklart bra tonåringar också. Äsch, nu lägger jag ner de funderingarna.
Jag vill inte trampa nån på tårna heller men jag blir bara så trött ibland.


Ett hus har brunnit ner till grunden här i byn idag. Det började vid nio på förmiddan och brann fortfarande nu när jag kom hem vid halv fem.
Herregud, stackars folket, allt dom har förlorat. Usch vilken mardröm.
Huset var dessutom helt nybyggt och dom flyttade in nu i höstas...
Usch.

Lustigt hur vissa "låtar" bara kan ploppa upp i huvudet. Som när jag tänker att jag skulle vilja bo i min overall nu när det är så kallt (har den på mig nu åxå hi hi) så kom "Jag vill bo i en svamp annars får jag kramp" som var i nått barnprogram på 1800-talet. Vart kom det i från liksom?
Eller den gången jag helt plötsligt började sjunga på Herreys "varje liten droppe regn är tårar för mig".
Och vissa låtar som man lyssnade mycket på för 10-15 år sen som man fortfarande kan hela texten till.
Ganska facinerande.

2 kommentarer
Ida

O ja det var inte roligt, varken branden eller tonårstrubbel.. Å på tal om konstiga minnen så kan jag fortfarande reklamsången "fina fräcka flickor får f-musli till fruksost.. blablabla"

Marie

Hade jag brudklänning och om hästen hade en stjärn som såg ut som ett hjärta så var det jag:)