Världens bästa.

Jag konstaterar varenda dag att jag har världens bästa jobb. Jag vet dessutom att jag är bra på det och att jag är omtyckt. 
Ibland är det dock väldigt tungt, speciellt när dom man lärt känna och tycka om dör. Det finns ju liksom bara en väg dessa gamla människor har att gå och för vissa är det skönt att få slippa men en del... Jag har dessutom så svårt att inte engagera mig känslomässigt och man får höra många sorgliga livsöden, se många ledsna och ensamma människor.
Men de glada fina uppväger det tråkiga. Jag älskar dessa människor och jag älskar att lyssna på deras historier.

Ikväll blir det mys och imorgon blir det julfest med jobbet. Tjohej!
2 kommentarer
Johanna

Man måste vara starkt mentalt för att klara ett sådant jobb.

DunderÅjag

Grattis, du är en av de lyckliga som får uppleva ett jobb du verkligen trivs med! Synd bara att lönen inte är så bra inom vården... fast du kanske har en fet plånbok iaf?! =)