Live and let live

Såg dokumentären Octomom nyss och ja jag säjer då det... Ensamståeende med 14 barn 14!!! Varav de sista var åttlingar.
Jag har alltid svårt att förstå hur man kan välja att sätta så många barn till världen. Till denna värld. Om man nu vill, och framförallt kan, ta hand om så många barn, varför kan man inte ta hand om någon/några av det tusentals barn som redan finns som behöver ett hem?
Sen förstår jag absolut inte de som hatar någon för att ha skaffat mängder med barn, vad som driver folk till att alltid hata och lägga sig i, vad som gör att dom tycker sig ha rätten att vara elak bara för att deras åsikt är den enda rätta.
Varför folk överlag lägger så otroligt mycket energi på hat. Det förstår inte jag.
Live and let live.


Har en rätt bra dag i dag, förutom att jag tycker att det borde vara dags att gå och lägga sig snart. Knas.
1 kommentar
DunderÅjag

Pjuu 14 barn... jag kan tycka det är nog jobb me en liten rackare haha