Stön

Nu kom den där förkylningen som jag har väntat på och nästan trott jag skulle slippa. Urk urk.
Jag har bara hushållspapper att snyta mig i så näsan känns som köttfärs, prio ett imorgon är att köpa näsdukar.

Celina och Mayan har varit på en liten hopptävling här i byn i dag, jag vet tyvärr inte hur det gick ännu. 
Ho ho 5 nysningar efter varann, jag bliv helt snurrig.
Skorpans ena skötare har också varit här, hon som har en syster som beundrar Leffe, dom är så förbannat söta det är verkligen beundran i blicken när dom står och smeker Leffe på mulen och han bara myser.
"Linda... får jag borsta Leffe". Hi hi. Absolut borsta på, lilla ungen och stora snälla Leif.

Har har beställt två böcker som är på väg, hoppas att dom kommer imorgon så att jag har nånting att göra mitt i allt snorande.




--------------------------------
Jag läser ju alltid häst annonser för skojs skull (ja nöjen är högst relativa) men varför varför ska man rida på en två åring? Såna finns det många av. Det kommer jag aldrig att förstå.
Visseligen bara ett av miljontals irritations moment man finner i hästannonser.
2 kommentarer
Marie

Jo Sten är 15 år och 155 hög. JAg håller med om annonser, man hittar BRUKSnordisar som är "fullt inridna" när dom är typ tre år. Vart finns tanken om att ett kallblod ska få växa klart innan man lägger en sådan onaturlig tyngd på en unghäst? Och en ardernner hittade jag som inte ens hade fyllt tre och reds. Suck...

Johanna

Det spelar ingen roll om man har häst eller inte, man sitter ändå och nöter hästannonser ;) Ja det är fy och skam att man rider in så unga hästar...