Sprattel

Vaknade i morse med ett ivrigt sprattlande och fäktande för jag hade drömt att en stor fet spindel krypit in i mina byxor.
Igår kväll höll jag på att somna på spikmattan men vaknade till då jag röck så där som man gör ibland när man just håller på att somna för då gjorde det så ont av spikarna.
Jag brukar rycka väldigt ofta och det rejält ibland vaknar jag till och måste skratta åt det hela, till exempel så snubblar jag över pappers korgar eller trillar av hästen eller sånt och sprätter till så jag håller på fara ur sängen.
Tack vare spikmattan, piller och att jag fick låna mammas lättrattade bil så gick haparanda resan riktigt bra. Plus att Ida körde både bil och kundvagn.
Fasiken vad nacken, axlarna och huvudet bråkar med mig.
Traskat runt lite i På gränsen och så Ikea förstås, blev lite små plock som fick följa med hem, lita handukar och ljus å så. Men det som jag verkligen ville ha, en tavelram, den hann gå sönder innan jag ens var hemma igen så förbannat irriterande, samma sorts ram som gick sönder för ett år sen då jag höll på att sätta in själva tavlan i den. Skräp säjer jag. Så blev det så klart candy world och så djurmagasinet. Jag vill ha en gerbil. Mmm.
Bra tripp, bra dag =)
2 kommentarer
Ida

Man kanske skulle ha trimmat kundvagnen så den gick lite fortare.. då hade det inte blivit lika dyrt.. Vår kundvagn hade då bara snigelväxeln.. hehe Synd som fasen med ramen, hur pajkades den? Å tack för idag, de var massa skojj!

Linda

Leia trampade på den då jag släppte in dom i bilen. Ruskigt onödigt men vad fan, hon väger inte mycket och den var i småbitar.

Tack själv. Nu trött. Sova.