En lördag i himmelriket

För en sann basset fantast så är det en dröm att komma in i ett rum som är fullt av goda, glada busbassar och deras mattar (+ en husse)





Jag tror att jag fick det till 13 sammanlagt


Bosse kör sina bästa moves för att flirta med Ebba




Maggan har hittat sig ett eget hus


Lunch dags


men Bosse är fortfarande mest intresserad av Ebba (s rumpa)


Men ett gäng bassar blir det så klart en hel del mys och gos


Mot slutet av dagen var de flesta trötta...


och då är det bra att ha en vän att luta sig på


Det var även en väldigt lärorik dag då man fick många aha- upplevelser och vi tränade på att bedömma alla våra hundars exteriörer.
Även om jag är lite (mycket) partisk) så är Ebba exteriört riktigt bra och det skär så i mattes hjärta att det inte fick bli några valpar från henne och Bosse.

Jag är helt salig och har verkligen fått träna mina fånflins muskler igen.
Underbara hundar
3 kommentarer
Stefan

Härliga jyckar!! Kommer alltid o tänka på filmen Aristocats när jag ser en sån här Basset

Marie, nordnorskan

Vilka härliga bilder! Basset-crazyness.. Var är det?

Hundens hus? (Om det är det huset kallas - har bara hört om det). Awwwh.



Hemskt med din pappa.. Hoppas han blir bra snart.

Ang sitta i väntrummet. Rädslan för nöff-nöff är lite ur proportion. :/ Slapp av, ppl. (om du inte tillhör en riskgrupp, vill säga.



Glad att allt är fint med djuren.



Marie

Jodå här är det välmatchat;) Vilka härliga bilder på alla vovvar:)