Idag är jag inte lika nöjd

Jag är faktiskt ganska besviken på Mayan. Hon är faktiskt 18 år och hon vet hur man uppför sig, inte minst för att vi har tränat på det i 9 år, men idag glömde hon allt vad vett och sans heter.
Jättelugn och fin hela vägen till ridbanan, jättelugn och mysig medan vi stod och väntade på våran tur, men så tog jag iväg Stråla 20 meter (inom synhåll) och Mayan flippar. Sen var hon knappt kontaktbar på 90 minuter. Nej, idag var hon ett hästkräk på riktigt.
Sen är jag ju mest besviken på mig själv som inte orkar hålla tålamodet, att jag blir rädd när hon skuttar och tramsar och att jag har så svårt att koncentrera mig på det jag ska koncentrera mig på. Nå korta stunder gick det ändå relativt bra.

Stråla är jag väldigt nöjd med, hon blev lite störd av Mayans stök men skötte sig ändå jättebra. Hon är ju trots allt bara 3 år och ovan att vara hemifrån och hon är så pass cool. Jätteduktig i övergångar skritt-trav superfin i öppna. Duktig tös.

Nu är jag totalt slut och helt färdig. Väldigt uttröttande helg..









Har tömmarna genom skakelhållorna för att dom inte ska trassla till sig om hon får för sig att snurra runt vilket händer ibland.

Nu ska jag placera mig i soffan med godispåsen och glo på X-men The last stand. Sweet.
2 kommentarer
Dunder&Jag

Ser fint ut på bild =) vad kul att fara iväg på kurs..

Linda

Tack. Jo det var roligt, man får blodad tand också.