Full galopp

Natten till idag blev inte mycket sova.. Ont och inga tabletter hjälpte. Fan vad less jag är. Kände bara för att gråta eller skrika eller nånting. Inte för att det hjälper det heller...

Nu på kvällen har jag i alla fall varit ut och ridit Mays en sväng. Väldigt trevligt, fina tjejen. Höger galopp får vi bara inte till, jag kan inte, Mayan kämpar bra. Drog en snabb galopp på hemvägen över en äng (där det är tillåtet att rida ofc) superkul. Fortare än jag nånsin vågat släppa henne förut då hon för nått år sen garanterat hade exploderat. Tänk att hon blivit så fin på äldre dar. Fräch i kroppen och lugn och trevlig. Hon mår riktigt bra i sin rygg som alltid förut har krånglat.
Men varför i hela fridens dar måste dom sätta grus på alla våra fina rid/körvägar. Fan ta dom. Tur vi har en massa skogsvägar som dom inte rör ännu i alla fall.

Längtar till på torsdag då hovslagaren kommer. Leffe och Stråla ser för illa ut om tassarna.. Usch.

Nu har knotten kommit.
Äntligen är mina sista Gilmore boxar på väg! Woho!!
Och Sattepengarna har kommit. Woho!!!
2 kommentarer
Therese

Vad fuskigt, jag vill också rida å galoppera jue!!!

Linda

Ja det är bara komma hit och rida. Nån galopp kan jag dock inte lova dig.