Hoppetossa

Har varit på hopplektion med Mayan idag. Celina och Skorpan var också med plus två till från byn.
Vi är bäst jag och Mayan och jäkligt roligt hade vi. Hon är förjäkla fin alltså. Synd att vi inte kom på tidigare att det är roligt att hoppa jag har varit livrädd och förra sommaren hoppade jag då 17 åriga Mayan för första gången fast jag ägt henne i 8-9 år. Har inte vågat helt enkelt. Roligt var det då också om än jag var halt skräckslagen i början. Sen blev det inte av att hoppa mer förrän idag då det gick mycket bättre, jag var mer avslappnad och Mayan rulla på i fin galopp med öronen framåt. Bara styra lite så hoppa hon glatt allt, allt jag behöver göra är hänga med vilket är enkelt för hon hoppar så mjukt.
Lite svårt tycker hon det är då det blir en serie med hinder men hon reder ut det bra.

Så här såg det ibörjan förra året. Skräckslagen var ordet. Och Mayan visste inte riktigt vad hon skulle göra av benen men hon gör så gott hon kan med matteklumpen på ryggen.

Jag har skrattat mig blå åt den bilden.

Benen?


Men sen såg det ut så här

Bilderna från idag kommer jag att få imorgon. Jag är så nyfiken.
Det är tur det inte blev filmat då jag inte kan låta bli att tjoa, wiiieea, wohoa och hojta "braaaa, duktig tjeeeej".
Förra året skrek jag schisse! Ha ha.

Nu har jag grymt ont i rumpan, det är lustigt, det går jättebra att rida, om än det gör lite ont ibland förstås, men det är ändå det som gör minst ont. Allt annat gör svinont bara ligga gör aj aj, och att hoppa av hästen är det värsta, då svartnar det för ögonen av smärta. Hej och hå. Men nu har jag fått en hög bänk som jag kan kliva av på.
1 kommentar
Dunder&Jag

Rätt stor skillnad mellan första och sista bilden =)