Hoppla gamla pållen

Idag var Mayans (förhoppningsvis) nya medryttare och red igen. Mays skötte sig inte så bra dock. Det var en del överskotts energi blandat med testing antagligen så jag hoppas att tjejjen inte blev avskräckt, kusan busan brukar ju visseligen vara pigg men hon brukar ju inte hoppa och skutta så där.
Lite kul ändå, 18 åriga tanten. Jag blir alltid lika fundersam då folk pratar om sina gamla hästar runt 17- 18 år. Vadå gamla? Min 18 åring är inte gammal, inte nånstans. Jag ser henne fortfarnade som kanske 11- 12 år och det gör hon nog själv också, en dam in the prime of her life.
Leffe var också väldigt sprallig idag, bockig och tjurig, pip och skutt och nej jag ska gå hitåt, vilket också är lite kul, han ska ju också vara en gammal gubbe, vilket han ger sken av att vara, men där bedrog man sig. Kul att han är pigg och glad med sin skruttiga kropp.

Jag är kattvakt nu ett tag också åt min vackra mysiga katt som har flyttat till mina föräldrar. Hon har verkligen blivit pappas katt, pappa som påstår sig inte tycka om katter och när man påpekar nånting så måste han muttra lite att han minsan tycker att hon är jobbig.
Fast jag har aldrig sett nån pjåska så mycket som han gör med min katt. Det är kissekatten hit och kissekatten dit och när han var i stockholm så var han tvungen att ringa hem och kolla så att mamma skötte katten ordentligt. Ha ha.


Aska, the crazy cat.




Så blev det även ett väldigt trevligt avslut på dagen också måste jag säja.
Man tar vad man får..
Eller hur det nu var..
1 kommentar
dunder&jag

härlig bild