Hostar vidare

En positiv sak med att vara sjuk är att jag gått ner 2 kilo. Yey! Efter att ha gått upp massor tack vare den första medicinen jag jag fick i våras *mutter mutter* så har jag nu inte så långt kvar dit jag började. Så kan man ju hoppas att det fortsätter neråt lite till efter det också.
Jag är fortfarande lite bitter för att läkaren som skrev ut dom tabletterna inte sa från början att viktuppgång var en väldigt vanlig biverkning och att han, när jag själv påpekade det efter 6 kilo+, bara avfärdade saken. Att gå upp så mycket och så fort gör ju knappast nånting bättre och vem vet vart det hade slutat om jag jag fortsatt med dom?

Dessutom har jag hostat mig till rejäl träningsvärk i magen så jag kanske kommer ur det här smal och vältränad. Ha ha.
Lite lustigt så har jag fått ont i svanskotan också av allt hostande... Eller typ i musklerna där i kring..
Men nu är jag less på hostande, yrslande, snorande och slemmande. Nu får det vara nog!

Idag har jag varit och kört Maysi med Leffe och Stråla bakom. Stråla var otroligt pigg och sprättig och idag fick hon med sig Leffe så dom var lite odrägliga tillsammans. Lugnade ner sig efter att ha fått springa av sig så hemvägen gick lugnt och fint. Mayan jättelugn och duktig hela tiden. Fin tjej.
Skorpi ensammen hemma igen. Stackars liten ponny.

Ebba är inte riktigt pigg idag. Mitt lilla hjärta.
3 kommentarer
Andreas Nilsson

Det lät jobbigt med allt hostande ,men att du orkar köra häst . krya på dig

L

Tack. Ja det är rätt skönt att komma ut en stund i alla fall.

Tess

Hur e Ebba sjuk då? Inte kul.

Hoppas det inte är nått allvarigt & att hon blir pigg.