Stackars Skorpan

Skorpan har gjort illa sig. Antingen har hon fått en smäll av Stråla, dom härjar ju en hel del, eller så har hon råkat göra illa sig på en pinne. Hur som så var det en jäkla tur att det precis missade ögat, hon hade lika gärna kunnat förlora hela ögat.
Jag var lite orolig i början för hela ögat var igensvullet och såret är ganska djupt men svullnaden gick ner fort och själva ögat ser fint ut. Det måste ha hänt nyligt då jag hittade det.
Såret ser också fint ut. Tur också att det är den här årstiden och att det nyss har kommit snö så det är relativt rent i hagen också.
Så Skorpan har fått extra omvårdnad såklart, lite svårt att lämna henne men allt verka okej så till slut var jag tvungen slita mig och åka till jobbet. Ponnyn är också pigg och glad som vanligt.

Såret är nytt på bilden, nu är ögat helt öppet som vanligt.
Min lilla ponny <3



Gud vad jag är less på att hosta nu, det är nästan så att det har blivit värre igen och speciellt på natten, ihärdigt hostande så jag vaknar hela tiden. Irriterande.
3 kommentarer
Therese

Stakars goa skorpis gumman.

Tur att det gick så pass bra iaf och att det missade ögat "pheeew"

Ida

Ja stackars liten! :(

dunder&jag

Tur i oturen kan man lugnt säga...