Typiskt

Vi drog igång med storstädningen av stallet idag men det tog mycket mycket längre tid än jag tänkt mig och i värmen så orkade vi inget mer så vi sparar resten till sen
Men vi har tömt stallet på alla saker och sorterat lite vilket som är skräp och sopat och donat.
Men börjar det inte regna nu då, när alla mina saker ligger ute på gården, när det inte har regnat på flera veckor då ska det regna nu. Varsågod till skadeglädje. Nåväl höbodan och en pressäning blev räddningen.
Få se om jag orkar ta i tu med att spola av stallet med högtrycken ikväll och tänk om jag hade idats måla också (ja inte ikväll då). Då hade det blivit så fint. Prio ett är i alla fall högtrycken och låta det torka så jag kan börja ta hem hö. Sen att smörja upp allt läder och slutligen att försöka kasta allt trasigt, men det är svårt  jag är en riktig sammlare. Synd att jag jobbar hela helgen nu när jag väl dragit igång projektet så hade det varit skönt att få det klart fort också.
0 kommentarer