Terapi

Så. Med en knuff i rumpan av min arbetsledare så har jag nu börjat i terapi. Det är faktiskt ganska fantastiskt fint att ha fått den möjligheten då jag aldrig nånsin skulle ha tagit mig dit själv och definitivt till någon som kostar så mycket som denna gör. 
Jag behövde ändå bara få frågan för att säga ja då jag egentligen vanligtvis skulle ha sagt "nej det behövs inte". 
Så ett steg på vägen är att inse att det behövs och sen nappa på erbjudandet. 
Sen vet jag inte hur många gånger jag kommer få gå men ändå ganska fantastiskt att få chansen via jobbet. 
Terapeuten hade en fantastiskt söt liten hund som först satt i mitt knä och sen i mattes. Det var fint. 
Jag har pratat som aldrig förr. Och grinat. Och sen var jag tvungen att åka hem och sova. 

En kvällstur med Strålan tillsammans med Hamrex och Carola, Carola som har skött om Leffe så fint och pysslat om honom har börjat rida Hamrex nu och han verkar trivas så fint med henne. Det är en riktigt bra match. 
Han bär sig dessutom väldigt trevligt med henne på ryggen och rycker ingenting i tyglarna, vilket han annars kan göra ibland. 
Så fint ❤️

Min kära allroundsadel passar inte på Stråla längre. Den har börjat trycka på manken. Där är säkert en stor del av varför hon har blivit lite snubblig fram. 
Jag är så irriterad på mig själv att jag inte märkt något, häststackarn har tom fått vita strån 
som jag har funderat över men kanske lite stoppat huvudet i sanden. 
Möjligt att den började slå igenom vid hoppning, då det blir mycket mer kraft, innan den började trycka även vid vanlig ridning. 

Min lilla tunna till häst är ingen tunna mer. 
Hon är mer fit än nånsin i livet och det visar sig att hon även har en manke som varit gömd i fett. 
Samt att nånting om att manken kommer fram när dom bär sig bättre. Väl 🤔

Nåväl. Dumt och trist. Men en fördel med att inte ha en tunna mer är ju att det finns ett bättre utbud av begagnade sadlar. 
Bomlösa och dressyrsadeln verkar funka bra ännu så tänkte ev se mig om efter en ren hoppsadel till tjejerna som ska hoppa henne. Vi får se. Måste börja läsa på om hoppsadlar, det är outforskad mark för mig. 
Släppte ihop Leffe och Moa igår, det var högst odramatiskt och dom ignorerar varandra mest. Hoppas att dom kan finna lite nöje i varandra så småningom. 


2 kommentarer
Ullis

Härligt att läsa om din flock 😊

Jag gick i terapi via remiss och fick således högkostnadsskydd gånger flera.. så var inte rädd att ta hjälp sedan för att det kostar. Du har mycket som skall ut ❤ Terapin jag gick har, på riktigt, räddat mitt liv. Gav mig väldigt många verktyg att jobba själv, för det är ju det.. det krävs oerhört mycket av en själv. Mycket kraft, energi och eget ansvar. Och ja, man blir SÅ TRÖTT efteråt. Och jag åt alltid mycket kolhydrater efteråt 😁

Svar: Ja. Men då måste jag ju uppsöka nån läkare och prata om det allra känsligaste redan där och det kommer jag nog aldrig palla.
None None

Tiger

GOOD FOR YOU!

Otroligt bra! Ett första steg, att ta emot hjälp. Att hon var hundmänniska kändes betryggande.

Stålan - det kommer att bli bra!

Svar: Jag blev så himla förvånad när jag möttes av en hund. Det känns som att det är sån allergipanik ibland.
Men en hund måste ju även hjälpa många att slappna av också. Inte bara mig.
None None