Hästarna

Tog första lite mer ordentliga ridturen med Hamrex på tre månader här om dagen. Han har verkligen blivit fin, enorm skillnad i traven.
Mycket jobb fortfarande men nu tror jag att det gäller mer styrka och att han ska komma på att våga använda kroppen också. Fin kille. 
Kände lite lätt på Stråla på måndag, hon var lite stel och lite snubblig. Jobbade med att försöka gymnastiksera henne lite lätt. 
Längtar till i helgen när jag har mer tid att träna häst igen, det är fan så svårt att finna den tiden när jag jobbar natt. 
Men men. 


2 kommentarer
Ullis

Så fina bilder. Supermys! Får lite hästliv genom din blogg, känns närande i min saknad.

Svar: Blir det inget hästande för dig nu?
None None

Ullis

Naa, bara genom "jobbet". Men det gör typ fysiskt ont i kropp & hjärta att inte hålla på med hästar, så jag måste lösa det på något vis. Inte heller samma sak att komma sig ut i naturen till fots eller på skidor, även om det också är fint förstås..

Svar: Jag förstår det till fullo.
Hoppas att du hittar någon väg till hästliv.
None None