Fintjej

Snacka om att det har varit lätt att glömma att det varit februari då det har tinat för fulla muggar
Det har varit riktigt ljuvliga dagar. 
Så igår när hovslagaren var så frågade jag om vi inte kunde skippa snösulor nu va varpå han skrattade och sa nej du det vågar jag inte råda om, det är ändå länge kvar till våren. Så snösulorna fick stanna på och idag var det kallt igen så det var nog rätt val ändå. Jag bara drogs med i vårkänslorna. 

Idag var jag iväg till läkaren på morgonen men jag hann inte ens säga en tredjedel, dom tog iallafall lite prover så det är väl en början iallafall. 

Sen hade jag en inplanerad egentid med Stråla. Bara hon och jag. Det är jättetrevligt att rida med sällskap men Hamrex är på en helt annan behovsnivå så man får anpassa sig så himla mycket efter honom. Plus att det är så skönt att bara slippa anpassa sig efter någon öht ibland. Ensamvarg som man är.
Bara filura, jag och min häst.
Det var dock lite problematiskt då det blivit riktigt stenhård blåis och vad det visade sig efter ett tag (Ja jag brukar skita i att kolla hovar what ever) att fröken fis hade tappat två brodd på höger fram. Hur fasen hon lyckades med det efter att hovslagaren var igår? Så det var inget fäste för den hoven.
Vi lyckades ändå skrapa ihop lite trav, galopp där det var lite mjukare och lite svett men inte på långa vägar vad jag hade tänkt mig och på slutet kändes det att hon fick gå och spänna sig väldigt och blev trippig. 
Annars fin tjej och inget snubblig idag. 



Nästan en mil. 

Hamrex och Stråla har bondat riktigt hårt nu och Hamrex har förstått hur ett fuxsto visar sin kärlek 
Det är mycket viktigt med hångel. Speciellt när man inte har setts på ungefär jättelänge, då är det mycket mycket viktigt. 
Finisar 💖
0 kommentarer