Nya arbetstider

Nu har jag börjat jobba vaken natt igen. En annorlunda situation än tidigare och ett bättre schema så jag hoppas att jag inte ska bli lika slut.
Två veckor natt och två veckor dag/kväll på rullande. 
Den stora fördelen är att slippa vara så många timmar på jobbet obetalt. 
Inga dygnspass nå mer. 
Plus lite bättre betalt förstås. Extremt välbehövligt. 

Säkert högst tillfälligt pga anledningar men det känns nice just nu.

Skulle verkligen behöva fundera på vad jag ska jobba med framöver men jag orkar inte tänka på det. 

Liten ridtur idag, Strålan var så himla i gasen, eller... gasade iallafall ganska ordentligt, och låg på i handen, vilket hon inte direkt brukar göra. 
Men jag kände mig lite mesig med min nacke, vill verkligen inte göra illa den mer.
Så vi fick öva på lite lydnad. Och passade på att köra öppna och sluta i trav när hon hade sånt bra eget driv. 

Ser fram emot att ha mer tid att spendera på mina hästar istället för att hänga på jobbet utan betalt. 
Räknade efter lite och på fyra veckor har jag haft 63 timmar obetald tid som jag spenderat på jobbet. 63.
Det är SÅ. JÄVLA. STÖRT. 
Finns inget annat yrke som det accepteras än i vården. 
Fanfreakingtastic. Patriarkala strukturer. Mutter mutter.... Bah humbug. Alliansen... Mutter. Blah... 

Nu kommer det bara bli fyra timmar på fyra veckor. Win!! 





0 kommentarer