Nackskada

Nej 2019 börjar inte nå bättre.
Var till min sjukgymnast igår, tänkte att han kanske kunde hjälpa lite med det onda efter fallet men han sa att jag måste uppsöka läkare iom att jag landat på huvud/nacke.
Så jag åkte till läkaren på hc och han skrev en akutremiss till röntgen. Sa att troligtvis så är det ingenting och då kommer dom skicka hem dig på en gång. 
Så jag åkte till akuten och fick komma in på röntgen på en gång. 
Sen började väntan. 
Först två timmar utanför röntgen rummet där jag var ensam så jag kunde lägga mig på en brits och halvslumra men det gnagde en del i mig att det tog sån tid. 
Så kom en sköterska och sa att jag skulle träffa en ortoped, något hade synts på röntgen. 
Så fick jag gå ner i vanliga akutväntrumet och vänta och vänta och vänta. 
Det var fullt med folk och det rörde knappt på sig, tog extremt lång tid mellan inrop. 
Och efter två timmar där inne, sittande rakt upp och ner, hungrig, less på folk och med ett barn som grät med jämna mellanrum så det skar i huvudet så började jag få panik. 
Jag pallar inte såna situationer speciellt bra öht men alltså, fyra timmar väntan och man vågar inte ens gå och köpa något att äta. Det är fan sinnessjukt. 
Barnet som grät var inte den som var sjuk utan bara där med föräldrarna och vilken hjälte det var som pallade. Men det gjorde inte skriken mindre jobbiga. 

Alltså dom har NYSS gjort en ny akutmottagning men VARFÖR har dom inte ens möjlighet att köpa något ätbart förutom godis? Alla har faktiskt inte anhöriga med sig. 
Och varför har dom inte bekvämare sittplatser, bättre lysen och inte en jävla maskin som torde ha otillåten decibell nivå. 
Eller tidningar som går att läsa. 
Det är VIDRIGT att sitta på akuten VIDRIGT. 
 Efter sammanlagt sex timmar så fick jag komma in och träffa läkaren. 
En väldigt trevlig läkare tack och lov. 
Han sa att dom inte kan avgöra om det är en fraktur eller ej. 
Det ser ut som att det kan vara en fraktur på andra nackkotan men den ser så ovanlig ut så dom tror inte riktigt det. Men kanske. 
Så för säkerhets skull fick jag en nackkrage på mig och fick åka hem så skulle experter titta på mina plåtar på morgonen. 
Nackkragen åkte av ganska fort men jag upptäckte att den faktiskt hjälper och en del oro att det faktiskt är något skit i nacken så åkte den på igen. 

Experterna kom iallafall fram till att magnetkamera skulle vara en bra idé för att se helt säkert vad det är. 

Lite komiskt ändå att man ska behöva ramla på huvudet från 160 cm höjd för att läkarna ska få lite sprutt under fötterna men skönt att det utreds.

Jag är klart orolig att det är något för jag har inte råd att vara sjukskriven och jag vill kunna rida osv. 
Plus att jag inte vet hur pass konvalecent man blir, får jag inte göra något så blir det ju väldigt besvärligt. 
Men är det något så ska det iallafall vara en ganska liten skada och med lite tur så har jag bara stukat nacken. 

Bara man får veta så jag vet vad jag ska förhålla mig till. 



1 kommentar
Ullis

Men alltså.. jösses. Wtf. Jag är tom på ord.

Tom.

Läste flera gånger men tror det är ett skämt.

Hoppas verkligen det "bara" är en stukning och att det går över. OCH att du inte utvecklat wiplash..

Kram! (använd nackkrage)