Val imorgon

Och det är så jävla läskigt.
Det står nazister på gatorna och skriker ut med packet och SDs partiledare står i tv och säger att invandrare inte hör hemma här. 
Jag är vanligtvis ganska konflikträdd och uttrycker sällan starka åsikter, bara här i min blogg och med folk jag känner väl men i detta kan jag inte vara tyst.
Jag beundrar verkligen dom som dagligen orkar kämpa. 
Och grejen är väl den att kampen måste fortsätta efter valet också. Man kan inte bara sätta sig och tänka att nu var detta över. Det är det inte. 
Alla röster som höjs mot mörkret behövs. Alla. 

Jag har gjort SVT s valkompass för att ytterligare få en fingervisning om vart jag står och hur jag ska lägga mina röster i alla tre valen. 
Kom ihåg det också, det är tre val vi ska göra. 
Kommun, landsting och riksdag. 
Jag är så glad över vart mina sympatier ligger. På riktigt. 


Min pappa och min bror kallade mig för rödstrumpa när jag var yngre, då tog jag illa vid mig. Idag är jag stolt och glad över att vara rödstrumpa rakt igenom. 
Solidaritet och medmänsklighet. 
VI inte JAG. 
Värna natur, feminism, lika rättigheter för alla. 

Om jag hade haft lite ork till övers så hade jag gärna börjat engagera mig politiskt igen. 
Men jag försöker göra det lilla jag kan iallafall. 

0 kommentarer