Skyfall

För satan vad det regnade i natt. Tror hela sommarens uteblivna regn forsade ner under några timmar.

Igår körde jag Stråla och hade Hamrex som handhäst, han skötte sig utmärkt, Stråla var en pissmärr. Hon har en sån jäkla attityd så jag håller på att bli gråhårig på henne. 
I hagen härjar hon fortfarande fast Hamrex har slutat bry sig, ids inte ens flytta på sig. 
Under körturen tror jag att det blev brand i torktumlaren 😒 
Suck... 

Idag var desto mysigare, bara jag och Stråla vilket redan där gav mer harmoni. 
Promenerade till ridbanan, alltid mysigt att promenera med häst, longerade lite med fokus på höger galopp. Jag kände dock att jag blev osäker på om det var en halvkass högergalopp eller en skitbra förvänd galopp. Kunde inte riktigt lita på mitt öga och blev förvirrad i min egen torktumlare. 
Mycket duktig tös iallafall. Hon fick både kliva över upphöjd bom i skritt samt galoppera över den. 
Tog en liten extra promenad hem sen och masserade fröken lite. Hon känns ovanligt mjuk i musklerna, brukar alltid vara ganska hård i musklerna vilket jag antar beror på hennes troliga pssm.

Leffe var superbusig igår och hoppade runt i hagen tills jag gav mig och släppte ut honom. 
Wohoo sa han och skuttade runt på gården så Ivan kom ut och sa "oj vilken fart det är på gamlingen"
När han hade skuttat färdigt ställde han sig och väntade på sin hink 
💖💖💖
Skruttgubbe. 
0 kommentarer