Fnöh

Jag blir på riktigt snart galen på att höra min puls whoosha i öronen.
"det beror på att du är täpt i näsan" sa kärringen på hc. Hm, konstigt då att jag inte är ett dugg täpt i näsan när det whooshar.
Konstigt också att det står precis överallt på nätet att det brukar bero på något fel med kärlen, eller kanske tom hjärtat. Men inte på 1177 nej "man läser så mycket på nätet" 
Ja ja, sa jag och kände mig som en hypokondriker som brukar springa till läkaren för ett sår i nagelbandet. 
Men dör jag så är det ditt fel, kärring på björkskatans hc.

Så det så. 

Det kom visst en massa snö, eller, massa och massa, men snö kom. 
Och jag lyckades få på vinterdäcken i grevens tid. 
Däremot har inte hästarna några vinterdäck än så dom får inte fara ut och spinna på vägarna. 

Jag och Lilleman har ägnat oss åt detta 

Sen fick jag faktiskt ett ryck och började flytta möbler, nu börjar det ju tydligen bli ett måste och jag gör aldrig något som jag egentligen inte vill förrän i allra sista sekunden. 

Sen åkte jag till stan och gjorde lite ärenden samt råkade köpa en ny säng som jag nu tydligen dessutom måste hämta imorgon. Som om jag inte hade nog mycket att göra och nog lite pengar 😒
Fast å andra sidan så behöver jag verkligen verkligen verkligen en säng men det kanske inte är något man ska impulsköpa?

Sen åkte jag och tittade på en hoppträning, det var jättekul att se på och relativt trevlig ridning, en superfin ponny (???) var med. Riktigt riktigt fin. 
Det var dock på tooook för hög nivå och alltså ingenting för mig. 





3 kommentarer
Ullis

Kan det vara någon form av tinnitus? Har för mig att ett ex till mig hade diagnostiserad "öronsus-tinnitus"-ish (hette nåt annat) Hoppas det inte är något allvarligt iaf, och att du får hjälp av NÅGON!

Svar: Ja. Objektiv eller pulserande tinnitus.

Enligt typ hela internet förutom 117 en mycket ovanlig form av tinnitus som kan bero på något slags fel med blodkärl iom att man hör blodomloppet av någon anledning.
Mycket viktigt att kolla upp också enlig iallafall halva internet. Men inte enligt sköterskan på hc.
Så what ever.
Men störigt som fan är det.
None None

Tiger

whaaaaaaaaaaaaaaaat?

Hur länge har du haft detta?

Svar: En månad ungefär
None None

Therese

Fy fan va less man blir på sjukvården!!!
Du skulle ju verkligen behöva få kolla upp det där!