En söndag i början av oktober

Vilken fin helg, hunnit med fyra ridpass, fasen inte illa pinkat.
Idag en tur med Hamrex som blev mycket kortare än tänkt pga att dom avverkar (suck och blä) och höll på att lasta just där jag skulle rida.
Men, det blev en okej tur ändå, äntligen börjar han vara helt avslappnad när vi är ute själva. Inte för att han gör något när han är nervös men det är mycket trevligare med en avslappnad häst än en spänd. 


Bra eget driv i traven idag. Kul 👍
En galopofattning bara men den var bra. 

Jag har ju köpt en ny sadel till Stråla. En allround, globus Loke. Det var utförsäljning och det fanns en brun i rätt storlek så... Hoppsan. 
Verkligen inte vad min ekonomi behövde men va fan. 
Gillar den iallafall. Fast det tar lite tid med invänjning för min del. Den är lite flatare i sätet än dressyren så min rumpa får plats, men den är också mycket hårdare i sätet så den kräva sadelfluff. Sen har man ju kortare stigläder i den än vad jag är van men då kan jag minsann inte stå på tå som jag gärna gör för då dör mina vader 👍


Så blev Strålas tur. Himla roligt med equilab appen när den funkar. Stämmer inte exakt men iallafall mestadels. 
Kul att se hur lite man faktiskt travar och galopperar, klart man vinner ju mer mark men tidsmässigt är det inte mycket. 
Jag kan även konstatera att jag har världens sämsta kondis och dålig styrka också. Det här året har inte bara gått hårt åt min psyke utan även på kroppen. 
I ena galoppen släppte jag på Stråla ordentligt framåt, hon var så härligt pigg idag men jag var helt slut så om hon hade tagit ett steg åt sidan eller tvärnitat så hade jag garanterat flugit all världens väg. 
Men jag har ju världens bästa häst så det gick fint och när jag fått pusta lite kunde vi galoppera vidare.

Vilken fantastisk höst vi har 💖

0 kommentarer