Behandling

Idag har Stråla och Hamrex fått behandling av K-vall's och jag måste nästan klappa mig själv på axeln för att jag visste vad hon skulle finna på båda hästarna.
Halsen och käkarna på Stråla. Halsen var även lite roterad i halskotorna men det är väl inte så konstigt kanske när man tar emot sig med näsan när man ramlar. Och såklart lite i ryggen men den var ändå bättre än sist.
Hamrex hade ganska ordentligt i bogarna och halsen och så även i ländrygg. Men han fick ändå bedömningen av att vara i bra skick. 
Alla hästar har skrot i kroppen alltid. 
Finns inte en enda häst som är helt fri från krämpor. Bara skönt att veta att dom ändå är i bra skick båda två. 
Stråla har fått bedömningen att vara en av de bättre hon träffar på, troligtvis för att hon får så mycket underhållande behandling. 
Hamrex tyckte att det var sååå skönt med djupvåg. 

Sen gick vi på promenad, tänkte bara ta en kort mysig promenad men det var ju BÅTAR i hamnen 😨 gubevars 

Vilket tydligen gjorde killen väldigt väldigt nervös. Så vi stannade där nere till han slappnade av något. Ungef
Vilket var rätt länge tydligen 
😱
Sen var även korna jätteläskiga så då fick vi titta på dom också ett tag. 
Det blir alltså en promenad till hamnen imorgon också. 
Fantastiskt fin dag, var hos hästarna i 6 timmar. 
Varav tre gick till behandling. Hon är väldigt noggrann Maria K-vall's

2 kommentarer
Johanna

Vart är det du brukar gå på thaimassage? Är det bättre än vanlig massage?

Svar: Sujinda thai massage.
Jag tycker att hon är skitbra.
Bättre än vanlig beror på vad man är ute efter, det är ingen mysmassage utan det är ganska plågsamt, hon hittar ALLA smärtsamma punkter men det är det jag tycker är så bra, dom flesta vanliga massörer är kass på att hitta vart det är spänt och ont.
Plus att hon inte är rädd för att ta överallt, speciellt bra för mig som har mycket smärta som kommer från rumpan, ingen vanlig massör brukar våga knåda den.
Så om man vill ha en riktigt behandlande massage så tycker jag att man ska gå till Sujinda.
Stjärnstrålar

Johanna

Tack, fick tips från annat håll om henne också så ska testa!

Svar: Såg nu på fb att hon har fullbokat hela oktober.
Stjärnstrålar