Hoppjerka

Lyckades pajja min nacke genom att först ramla handlöst baklänges i måndags och sen sitta bakom en häst som fick fnatt igår.
Inte alls kul läge idag. Aj aj aj. 

Men jag var lite skicklig igår, ute och körde ganska sent Stråla framför och Hamrex bakom vagnen, Stråla var ganska stollig, mycket sprak i brallan och fick springa på ordenligt, på hemväg tog jag upp telefonen för att kolla vad klockan var varpå Hamrex blir jätterädd för något i mörkret och Stråla hakar på och båda sätter av i galopp. 
När jag fått stopp på ekipaget, Stråla började sparka som en dåre också och draglinan gick av, om det kanske var den hon sparkade åt när den for runt benen,

Så fick jag iallafall ett meddelande från Moa "skickade du just den här menyn till mig 8 gånger"
Då hade jag lyckas skicka en bild på en meny till henne medan jag med telefonen i ena handen försökte få stopp på djuren med den andra 😂😂
Ändå lite skickligt.
Men min nacke blev inte så glad som sagt, det vart väl nån knix där dom satte av. 

Hade tänkt rida båda idag men det blev bara Stråla pga aj urk och blä. 
Hon var ganska i gasen i dag också men väldigt rolig att rida, jag älskar när jag får extra energi i henne, hon som annars är rätt sävlig, när vi kan göra något vettigt med energin och inte bara hoppa hit och dit för att grässtråna råkar ligga åt fel håll. 



Bästaste lilla skithäst. 

Ska ge nacken en omgång biolight och sen sova. 
Hoppas verkligen att den mår bättre imorgon så som jag har sett fram emot helgen som är på ingång. 
0 kommentarer