Hopphäst

Finaste lilla fishäst. Hon ska på hoppträning imorgon med Helena, tyvärr så är det väldigt svårt att vara ny tydligen då dom som arrangerar inte bryr sig ett skvatt om att informera om nånting öht eller svara på frågor, så det känns skit. 
Varken jag eller Helena känner oss alls taggade på att åka nu. 
Men men, det kan ju bli bättre bara man är på plats. 

Fröken fis fick bara skritta en sväng bredvid cykeln idag för hon hoppade igår med hopptjejerna.
Hon var jätte jättetrött, det var tidigt som tusan och mitt i frukosten, men hoppade fint som snus gjorde hon. 
Matten är en kass fotograf och lyckades få lite skojiga bilder istället för häftiga kraftfulla. 

Alltså, svansföringen 😁 

Hamrex han ville inte alls vara med igår, gick i strejk totalt. Matte har bokat in en vet koll för att se så det inte är något fysiskt. Toppen bra matte. Men jag blir lite nervös. Känner bara att det såklart är något allvarligt fel på honom, vad annars liksom. 

MEN, han har alltid varit svår på ridbanan sen jag var och provred och när man rider ut så har han blivit mjukare och mindre snubblig och känns fin iallafall. Fortfarande svårt med galoppen men även den börjar komma. 
Så lite hopp finns det ju. Bara vänta och se. 
Han är så himla rolig att rida i skogen, sitter mest och fånler. Han är så himla glad och fin. Jätterolig. 
Hjärtat. 

Leffe har blivit lite grå om näsan 💖
Aldrig sett nån häst bli grå så där förut. 
😊


1 kommentar
Tiger

Vad kul för er å Strålan!
Så fint att hon är så "bjussig" trots att hon var så trött. <3

Det du beskrev om Hamrex energi, den kände tom jag som nybörjare.
Så fin häst att rida, så tydlig att han "ooohh vad kul, kan vi få lov att gå där, oooh men vad kuuuul" och nyfiken och tyckte det var spännande på tur i skog och mark!
Utom att gå kort efter bilväg, "måste vi, är det sant,åååkkejjj då, fytikatta så trist, slääp å zzz", kändes i hela hans kropp! :D

Jag vill ha en sån häst som första häst, åååhhh hoppas hitta en sådan!

Så bra med vet.kontroll ändå.

Svar: Ja hon är verkligen en pärla fröken filur.

Det tror jag nog att du ska finna. Leffe är ju också en sån, alltid positivt och glad. Och snäll och trygg.
None None