Mer tänder

Igår var det Ebbas tur att vara till tandläkaren. Ja har ju tyvärr dragit på det för länge bara för att jag tycker att det är så himla läskigt att låta söva en så gammal hund men hon har ju haft problem med tänderna hela livet och det var förstås väldigt väldigt dumt av mig att tänka så. Hon började äta så dåligt för nån vecka sen och när hon en dag började blöda ur munnen så var det ju bara packa sig iväg till veterinären.
Veterinären sa att hon är så pass pigg och i bra form så att en sövning inte skulle vara något problem och eftersom att hon hade ont i munnen så var det ju inget att fundera på.
 
12 tänder fick dom dra. Hugaligen. Men nu är det gjort och Nu hoppas jag att hon ska börja äta bättre igen utan att bli matad med gaffel.
Det blev en lång dag för mig som jobbat natt och sen inte ville åka från Töre ifall det skulle hända något så jag hängde runt i Töre mellan 9-16, gick och kollade på att ammalt museum, satt på en sten vidd vattnet, åt lunch, körde runt lite samt sov en stund i bilen
 
 
Kl 16 fick jag veta att hon iaf var vaken och mådde bra men fortfarande blödde väldigt mycket så dom ville behålla henne. Åkte hem, halv åtta ringde dom och ville egentligen behålla henne över natten men jag fick med henne hem.Faktiskt ganska onödigt att lämne henne då jag kan passa henne själv och hon mår mycket bättre hemma.
Dessutom så slutade hon blöda ganska direkt när vi kom hem också. Det första hon gjorde var att sno kattmat, på något vingliga ben men än dock.
Hjärtat. 
Idag kanske hon är något tröttare än vanligt men verkar ha hämtat sig väl. Äter inte fantastiskt bra än men jag har kokat kyckling, ris och köttfärs och hoppas på att aptiten ska kicka igång när munnen läker.
 
Fin fin ridtur idag
5 timmar hos hästarna. 
0 kommentarer