Födelsedagstjejen

12 år alltså, mattes lilltös.
 
Vi var på långtur i magiskt väder. 
 
 Det är svårt för ångesten att hålla greppet i såna här stunder. 
Men ibland är det som att jag knappt märker att det är sommar och fint när det är så tungt på insidan. Vakuum eller totalt kaos. 
 
Vaknade med båda mina katter i famnen, dom som har avskytt varandra i 7 år låg och myste och spann ikapp. Det var lite stel stämning emellanåt men Lilleman tom slickade Aska på tassen. Det var då hon riktigt slappnade av. 
Det var ingen jättestor överraskning då dom faktiskt har umgåtts relativt vettigt i några veckor nu men det var ändå en sån himla fin stund. 
Sen var jag tyvärr tvungen att bryta upp för jag skulle iväg på djupvågsbehandling. 
Det var intressant må jag säga. 
Det gjorde ont, rysligt ont på vissa ställen och det skakade, ganska rejält ibland, men jag blev bara tröttare och tröttare så att jag låg och dräglade och snorade och var nära på somna hela tiden. 
Sen fick jag massage också och när jag sen skulle upp efter 1.5 timme på bänken då var jag helt borta. Det var... Tja.. Som om man fått tio öl i huvudet. Drogad.
Jag brukar bli yr och luddig efter massage men aldrig varit med om något liknande. 
Jag sluddrade och fnissade och vinglade och fick blunda med ena ögat för att kunna fokusera på att swisha. Inte bara ludd i huvudet, tjock gröt. 
Dunderpåverkad
Men så mår jag bättre i kroppen nu än efter någon annan behandling som jag provat. 
Så det blir en omgång till vid midsommar och jag måste boka in en tid till Stråla igen när jag nu kännt på det själv. 
 
 
Och. Vågar inte tro nånting, men jag kan andas för första gången på typ fem veckor. 
Det är långt ifrån bra men jag håller inte på att svimma av att gå tio meter och sitter jag still kan jag andas relativt normalt. 
Då vet jag inte om det beror på att jag inhalera like a crazy person igår pga sjukt less, eller om det kanske satt någon spänning och nöp åt andningen. 
Kanske bådeoch vad vet jag. 
Bara jag kan andas så är jag nöjd. 
 
1 kommentar
Ullis

Fick du några blåmärken? Jag fick hemska blåmärken kring höfterna så jag inte kunde ha trosor på mig på typ en vecka.. 😁

Svar: Oj! Av den djupvågsmasinen?? Nej inga blåmärken alls och jag får väldigt lätt blåmärken. Inte öm efteråt heller. Bara skönt.
Stjärnstrålar