He jer nalta kallt

Förbannade förkylning! Så less jag blir. Mår sämre idag, kanske för att jag satte mig och körde igår i 300 minusgrader och höll på att förfrysa typ allt. Stort skratt på skåningar som gnäller över -7. Ja ja det är säkert kallt för dom men vad fan. 
Nåväl. Trevlig körtur iaf med pigg fröken som tuffade på så svetten rann om henne. Jag fick tom bromsa henne ganska mycket vilket inte är helt vanligt. Om jag bara inte hade varit en isbit trots påpälsad till nästintill orörlig
 samt väl inpackad med filtar, så hade vi varit ute ännu längre. 
 
 
 
 
 
Hm, måste ta fram saxen nån dag.
 
Så idag har jag inte orkat så mycket, var på Storheden och köpte lite mat åt mig själv och åt djuren och flåsat. Det är på riktigt helt sjukt hur anfådd jag blir av att bara gå några ynka steg. Bubbel och gurgel i bröstkorgen.
 
Ikväll tog jag iaf ut hästarna en sväng, gick till ridbanan
Leffe var mer än lovligt busig och sprang in på alla gårdar och avfarter för att sen springa om oss igen grälade på honom men skrattade samtidigt, för det är ju faktiskt väldigt roligt. Stråla såg inte humorn i det hela och var lite lätt missnöjd men hon är ju snäll iaf.
Släppte lös dom på ridbanan så fick dom springa lite Leffe gav sig ganska fort så fick Stråla lösgaloppera lite.
Mycket mycket duktig tjej. 
Testade att "löslongera" också, faktiskt aldrig gjort men det gick ju hur bra som helst. Som om vi aldrig gjort annat, byta varv var väl det som var svårt, måste fundera på hur jag ska förmedla det med min kropp för när jag vifta med pisken trodde hon jag mena galopp. 
 
Nu fan MÅSTE jag bli frisk. Har superroliga saker att se fram emot om en vecka. Dö jävla virus, DÖ. 
0 kommentarer