Ogreppbart

Idag har jag träffat en människa som kommer härifrån
Staden Chongging i Kina. 
På ena sidan blir vattnet brunt för att det kommer från branta berg och tar med sig jord på vägen ner. 
Staden har en yta på 82300 km 2 och ett invånarantal på närmare 30 miljoner människor. 
Alltså fattar ni? Nej, inte jag heller. 
Dom får bygga på höjden, personen jag träffade bodde i en lägenhet på 34:e våningen. 
Trettifuckingfyra. Med balkong, jodå. 
😱
Jag blir höjdrädd på en stol. 
Finns även hus med 80 våningar. 

Traiken blir såklart också spännande i en sådan stad och att hitta sin bil när man väl har parkerat den var ett äventyr enligt min nya bekantskap. 
Så fasligt intressant. 
Jag kan inte ens greppa hur det är att vistas i en sån stad än mindre bo där. 

Jag tycker att det är ofantligt intressant att höra om vardagsliv i andra länder där det är så väldigt annorlunda än hos oss. 
Har en kollega som bott i Chicago i 20 år, otroligt intressant att lyssna på henne. 
Älskade David Batras tv-serie Väldens sämsta indier. Så otroligt intressant. 
Älskar att jag har fått se Egypten, stora delar av Egypten. 
Samtidigt som jag är så glad att bo där jag bor. 
Det är ju något som jag hade velat göra mer om jag inte haft häst, resa. Och då inte bara fara och lägga mig på en strand nånstans. 
Det är SÅ spännande. 


1 kommentar
Ullis

Låter som att du beskriver en fantasistad, haha!

För övrigt.. hoppas du finner ett sätt att gå igenom julen trots saknad <3