Lite upplyft

I måndags blev det två ridturer, det var dock inte roligt för att jag var så kass. Helt värdelös. Ett rent under att Stråla kunde prestera något överhuvudtaget med mig på ryggen.
En stunds glädje då hon bjöd på en fantastisk galopp annars tillbringade jag mest delen av turen åt att svära åt hur kass jag är varvat med beröm åt Stråla som stod ut med mig. 
Jag vet inte riktigt vad det var men det är ju den här kassa kroppen som inte alltid vill samarbeta. 
Sen red jag Hamrex en kortare sväng och det gick lite bättre men vi skrittade mest. 
Tisdag åkte jag ner till Skellefteå och hälsade på tre ljuvliga bassetdamer. 
Asta, Unni och Clara ❤️ 



Jag blev fullständigt överöst av bassetkärlek 💖💖 och dom skulle helst sitta i knät hela tiden så det blev inte så bra bilder. 
Clara och mamma Unni väntar på mat 
Vi tog uppställningsbilder på Clara, sen hjälpte hon matte att välja den bästa 
Asta är en sån fin gammal dam och det värker i hjärtat av att hon har så mycket likadana manér som Ebba hade. 
Det är så många som frågar om jag inte ska skaffa och folk som är snälla och tipsar om mig när det är basset till omplacering. 
Men jag är inte redo. 
Jag älskar dom högre än något annat och jag behöver ha en basset i mitt liv. Men jag kan inte skaffa en nu. 
Inte redo. 

Gråtpaus. 
Fan vad tungt det är. 

Igår red jag Hamrex tillsammans med Stråla och Helena och det gick betydligt bättre än i måndags. 
Höll lite tempo i kylan och skrapade ihop ganska mycket trav och med lite draghjälp av Stråla så galopperade han även längre sträcka än han gjort tidigare. 
Men det är en kantig galopp så det ska bli bra med veterinär nästa vecka. 
Jag tycker dock att det är jätteläskigt, jag vill inte förlora Hamrex också. Det går inte. 
Matte är jätteoptimistisk men jag känner bara att Nej, det var också för bra för att vara sant och inget som jag ska få ha. 
Lååång näsa för att mata in alla höstråna i truten. 
Kallt som tusan idag och ridbanan är kass så jag följde hopptjejerna på en skrittrunda, jag på cykel, dom till häst. Ena tjejen behöver lite uterittsterapi pga olycka tidigare. Och vem är tryggare än Skäggiga damen på uterittsterapi?
Mattes fintös. 

Och imorgon kommer mina pojkar hit över helgen, Torsten och Felix. Så jävla mysigt och på lördag ska jag få fara på julbord på farmen. Så himla typiskt att det var just när pojkarna ska vara här men det löser sig. Jag ser fram emot båda delarna iallafall. 
💖
1 kommentar
Ann

Kram <3 <3 <3