Valet och nassar

Eftersom att valet är på ingång med stormsteg och efter långa samtal med kollegan i helgen så gjorde jag några val test när jag kom hem  Eftersom att jag inte alls var säker på vart jag egentligen står. 
Men det visade sig att jag, enligt alla testerna  fortfarande är vänsterpartist i själ och hjärta. Mitt fjortonåriga Ung Vänster jag jublar. 
Väldigt nyttigt också att göra lite tester och läsa och lyssna på vart de olika partierna står i frågor som man tycker är viktiga.
Sen vet jag inte om vänsterpartiet kommer att få min röst eller ej. Det måste funderas på i dessa tider.
Skrämmande tider.
Jag vet inte om jag har bott under en sten eller haft för god tilltro till mänskligheten. Eller bara inte velat se. För detta chockade mig faktiskt.
Tänker vi verkligen låta ett rasistiskt parti med grunden i nazismen  ett parti som motarbetar kvinnors och hbtq personers rättigheter, att bli det ANDRA STÖRSTA partiet i vårat land. 
Det ger mig så himla ont i magen. 
Kom igen folket, tänk lite längre än näsan räcker.
 
Och nu ska NMR få ha en valstuga i Boden. Va fan! Vart är vi 
 
Var på stan idag, på jobbet och bevittnade en mycket obehaglig och mystisk händelse. 
Involverat iallafall två supertöntar - spelade nasse musik i högtalare (hail Hitler minsann), gångstil ala höna- ni vet så där som bara män som fastnat i 14-års åldern och tror att dom är tuffa kan uppbåda, ett extrem fejkat Stockholmslingo (ei jag har ringt aina 🤢 din hoe  🤢🤢🤢). Så löjliga figurer som tror att dom är så himla häftiga. Patetiskt.
Men det Bråk och tjafs och jakt på två tjejer genom Boden (med oss efter, som frimärken i röven på dom så att dom inte skulle våga göra något riktigt dumt) slutade med att polisen kom med två bilar och blåljus och en notis på tex nsd om att två tjejer blivit arresterade för rån.
Något jävla rån var det då inte. 
 
 
Ganska skönt att vara på jobbet iallafall. 
Sen har jag roat mig med att göra hage och samla sly. 
Samt köra Stråla med Hamrex på släp.
Han är inte i så god form så det blev en halvlugn tur för Stråla med lite jogging och en rejäl tur för Hamrex med mycket jogging. 
Dom fick även dra på en bit, nyttigt att sträcka ut ordentligt ibland.
 
Från körtur i fredags 
Bara jag och Stråla och då hon fick jogga på ganska mycket. 
Hon är i väldigt bra form nu och pallar ganska ordentligt mycket innan hon ens blir lite andfådd.
0 kommentarer