Inte lätt när man är liten

Fick några bilder från Monicakursen som gjorde mig inspirerad på att rida på ridbanan, barbacka och det gick så himla bra. Stråla var superfin och jag red bra. Hon tog dessutom en suverän vänstergalopp och när hon även gorde en fin högergalopp så blev jag så förvånad att jag tappade både balans och fattning så det blev som det blev med det.
Fantastiskt roligt pass iaf med min fina duktiga häst.
 
Sen red jag Frej, bort runt Staffansvägen och kikade på hästarna där. 
Att gå på tur med Frej själv är en pärs, det tog en och en halv timme att traska den rundan, hade tagit max en timme med Stråla. Han får inte speciellt mycket motion heller då han för det första skrittar så sakta att klockorna stannar och sen ska det glos, och diskuteras huruvida man ska gå in på folks gårdar eller åt vilket håll vi ska öht och så ska det glos lite mer. 
Jag blir lite matt ibland. Han är hemskt söt och fin och duktig och vissa dagar går bättre än andra men lite styrfart hade vart trevligt. Plutt. 
Han blir nästan bättre när han blivit lite trött i huvudet så han inte orkar glo lika mycket och kan fokusera på att gå. 
 
 
På kvällspromenaden med Ebba var det magiskt vackert.
 
 
1 kommentar
Therese

Nu blir det ju fina bilder med kameran, är du nöjd?

Svar: Ja men faktiskt, jag förstår inte varför det blev så fruktansvärt dåligt i början.
Stjärnstrålar