Stolleman

Superskön ledig dag.
Lång sovmorgon och har sovit bra vilket inte sker så jätteofta.
Lång promenad med pigg Ebba
 
Sen ridtur med opigg Stråla. Rusktigt hängig hade jag velat kalla henne ibörjan, på gott humör men sniglade sig fram och bokstavligen släpade fötterna i backen, snubblade på småsten och var allmänt loj. 
Trevlig att rida dock och blev piggare och raskare under tiden ridturen fortlöpte.
Även om jag vet nu att jag inte behöver slå på stora trumman och att lagom motion är det bästa så hade jag ändå velat veta exakt VARFÖR hon blir så här på hösten. Lär jag kanske aldrig få veta men jag hade ju även velat veta om det finns något mer jag hade kunnat göra för henne. 
Hursom, skritt och trav bara och runt i skogen och lyfta fötter.
 
Sen pojkarnas tur och Leffe hade ett fullständigt tokryck. Han sprang och bockade och hoppade och pep.
En liten film
Före detta hade han redan härjat ett bra tag. 25 år liksom.
Sen taktade han med krökt nacke till trädet brevid mig när jag ledde honom från hagen.
 
Gick en promenad med pojkarna. Pigga och glada.
 
Och sen soffmys. 
Bra dag. 
0 kommentarer