En sjujädrans massa bilder på min terapidag

Igår efter jobbet så skyndade jag mig ut med Stråla innan mörkret och det var underbart. 
Sen somnade jag runt 21 och runt 13 timmar staplade ut i dagen som ett mossigt grott troll som legat i ide liksom. Stel och jävlig. Ruskigt ont i kroppen. 
 
Om den 14 åriga hunden säger att det är limpa som gäller till frukost, ja då är det limpa som gäller till frukost. 
 
Efter limpfrukost så spenderade vi 1.5 timme i skogen tillsammans, jag och Ebba, mötte en 5 månaders stövare som Ebba lekte glatt med.
Häromdagen var det förresten 7 år sedan Leia lämnade oss, stövaren som Ebba är uppväxt med.
Det var helt gudomligt att strosa runt i skogen, lugn och ro för själen.
 
Sen blev det närmare 2 timmar tillsammans med Stråla i skogen.
Det var så fridfullt, tyst och stilla, vindstilla och inget regn.
En riktig terapi tur, inga tankar på presation, bara mys. Mest skritt, lite trav och någa galopper.
 
Stråla är lite matt i kroppen men glad, på väldigt gott humör och svarar fram när jag ber om det, har inga problem att göra det jag ber om, det är inget motstånd i henne, ingen ovilja eller något som sitter fast, bara lite, ja inte trött heller, lite matt som sagt. 
 
Ångesten kommer och klöser lite i mig emellanåt men jag har lyckas ganska bra med att knuffa bort den idag och igår. 
0 kommentarer