Snö och biverkningar

Ah, valsafarin var på 7 timmar. Kändes inte så. 
 
 
Här hemma snöar det och snöar och så snöar det lite till. Inte mig emot. Men visst svor jag lite när jag körde fast igår och fick ägna en halvtimme åt att skotta lös bilen. 
Och sen svor jag ännu mer när det inte gick att rida efter vägarna. Snön ligger liksom bara ovanpå isen så det glider bara. Det kändes rent farligt och Stråla blev bara jättespänd så vi vände om och red runt på ängarna hemmavid där kunde vi bränna bort lite överskottsenergi och få upp både puls och flås.
 
Å den här spiralen alltså, jag har nog fått alla jävla biverkningar man kan få, det skulle ju inte vara så mycket biverkningar jämfört med p-piller men allt är förstås väldigt individuellt.
Känns dock rätt kontraproduktivt med ett preventivmedel när man tappar lusten, har ansiktet fullt i finnar, sväller och blöder konstant. 
Eller så kan man se det som att det är 5 gånger så effektivt 😒
Får väl se om det ger sig. Än så länge har jag inte märkt av några av fördelarna som skulle komma med detta förutom en. 
1 kommentar
Tiger

Huff. Jäkla spiral, hoppas biverkningarna försvinner asap. :/
Älskar när du skriver och brukar norska! <3 Redan integrerad... underbart!
Ja, valsafarin var längre än vad vi trodde, men bra bruk av tid liksom.
Scheisse med underlaget ute, men bra det ordnade sig för Strålan.
Kos deg!