Semestermode

Äntligen har jag haft en riktig semesterdag, det har varit soligt och varmt och jag har legat på gräsmattan och vältrat mig. Sov så dåligt i natt så jag har slumrat till och från. Bara bytt rullat runt så det skulle bli någorlunda jämnstekt. 
Ebba trivs så bra så också och Lilleman med, deras favorit place är under en gammal syren som inte blommar mer
Gått en promenad med Ebba. 
Gjort rabarberpaj och rabarbersaft.
Ätit rabarberpaj 
Gått en promenad med Frej och tittat på robotgräsklippare och kossor, ve och fasa 
Plaskat lite vatten i hamnen.
Mycket för lilla huvudet idag. 
 
Ridit Stråla, stormviken - ökholmen , lite kondition fast vägen är lite för hård och bitvis lite för stenig men vi klämde in en hel del trav och galopp, pigg tjej som höll ett bra tempo. 
På hemvägen mötte jag Ebba som gått på egna äventyr och funnit en labrador vän. Labradoren hade väldigt trevliga ägare också, nyinflyttade. 
 
Och så har Stråla poserat fint i sin nya grimma 
Nu ska jag fixa färdigt inför morgondagens festligheter. 
0 kommentarer