Ridvägar

Alltså jag var så trött igår så jag vet inte vad. Helt sjukt. När jag somnade på kvällen så började jag snarka innan jag sov på riktigt och låg och funderade på vad som lät. Flera gånger.
Weird.
 
Längtar till mina hästar, hade två fina ridturer i fredags. Det hann bli sent igen, jag förstår inte det där, men jag tog en lite längre tur med båda. Frej vad pigg och framåt, vi hade lite disskutioner med olika åsikter men han är ändå så himla trevlig och när man har övertalat honom så är det nga problem. Han var lite småfnorkig och väldigt gloig men fin. Han blir verkligen bara bättre och bättre. 
 
Nu är det även bestämt att han ska stanna till sista september. Det blir jättefint. 
 
På Strålas och min tur slog det mig igen vilka fantastiska ridmöjligheter vi har i byn och vilken naturlig omväxling man får, man behöver aldrig nöta samma underlag om man inte vill. Det enda jag kan sakna är en längre galoppsträcka, där man kan ligga och rulla på länge med bra underlag. 
 
Det här är fredagens ridtur 
 
Grusväg 
 
Mjuk gräsväg 
 
Hård grusväg 
 
Perfekt gräsväg, börjar bli lite väl igenvuxen 
 
Sandväg 
 
Tallskogsstig, underbara 
 
Offroad 
 
Bredare Tallskogsstig 
 
Å asfalt 
 
Hann bli mera Tallskogsstig och grusväg innan vi var hemma igen. 
Men alltså, hur perfekt? 
 
Oh nu är jag ridsugen. 
0 kommentarer