Kyla, woho!

Eh.. Nu ha blogg.se fått fnatt. Nya kommentarer säger den, men.. när skrev jag det här inlägget tänker jag, jo 2013. Nej det är 3 år, eh nästan 4, gamla kommentarer, inte nya.
 
Äntligen fick jag sova gott när jag kom hem från jobbet i morse, gott men inte speciellt länge och dessutom så gick en säkring medan jag sov=ingen värme, -20 ute innebär att det rätt jävla fort blir kallt inne i bodan. Rätt jävla svinkallt. 3 grader närmare bestämt, inget jag egentligen märkte av så länge jag höll alla kroppsdelar innanför täcket där även Ebba låg och värmde. 
 
Röjt lite bland mina kläder, en tredjedel ungefär är genomgånget men bra att ha gjort nånting iaf. Få lite bättre översikt över vad jag egentligen äger i klädväg.
Målat lite. Filurat och fixat hos hästarna. Så himla skönt att vara ute och röra på sig.
 
Jag och Stråla tog en ridtur, hon var jättepigg och glad och hon kanaliserade sin energi på ett bra sätt så hon kändes kanon att rida. Jobbade riktigt bra. Skritt och trav, funderade på en galopp men jag känner på mig att det blir nån bock nu när hon inte galopperat på länge (utanför hagen). Och sist hon galopperade, på lina visseligen, blev det en helsikes massa bock, så vi tar det en dag då matten inte är invirad i en filt där uppepå. 
-26 sa termometern när vi kom hem men jag har hållit mig varm, låren var illröda och ortdomnade men som Ullis säger, det är man ju så van så man tänker inte ens på det. Förrän dom ska tina upp igen. 
Superhärligt. Älskar snön och kylan. Vinter på RIKTIGT!! Jätteskönt att röra på sig också.
 
En lika kylig ridtur en annan vinter.
 
Fina fina häst. 
Hon fick istappar i näsan som hon hela tiden ville att jag skulle ta bort. Sötfröken.
 
Förresten, hovslagaren, när han var i måndags sa "hej tant" åt Stråla. Tant utrister jag förskräckt, "jaaa, vadå vill du påstå att hon inte är tant" svarar han och jooo det vill jag nog, medelålders iaf, hon är faktiskt bara 10 år 
 
"Jahaaa" sa han,"jag har fått för mig att hon var mycket äldre."
Jösses, jag tycket 10 är nog mycket. Kan vi pausa tiden lite?
 
Och för att fortsätta på samma ämne så blev jag raggad på av en 18 åring bla med denna replik
"Har på senaste fastnat väldigt mycket för det här med äldre damer, era intellektuella sidor är verkligen en attraherande faktor."
Alltså vafan, äldre dam? Jag har då aldrig hört på maken. Fnys! 
Om jag hade varit det minsta intresserad så hade min mojo slocknat där. Äldre dam... 
 Bah humbug.
Dam. Vadå dam... 
Pfffffft. Snorvalp.
 
Och är vi lika inne på det ämnet så undrar jag hur sjutton man tänker när man har detta som profilbild på en dejtingsite
 
 
 
 
 
 
Tur som sjutton att jag ringde chefen idag, vi hade tydligen kommit överens om att jag skulle jobba dygn på lördag, jag trodde att jag slutade kl 16. Hupp. Nå väl, imorgon är sista vaknatten, inte sista men jag ska vara vaknattfri en vecka iaf, kanske få lite ordning på hjärnkontoret igen. 
Jag ser ljuset, kanske därför jag mått så bra idag. Första dan på mycket länge jag inte varit superyr och illamående. 
Yey!
 
 
2 kommentarer
Ann

Haha dam & tant! Nej så gamla är ni ju inte, 10 är ju verkligen ingen ålder.

Ullis

Härligt sprudlande inlägg! Underbart att läsa, när alla andra bara klagar på kylan! (med rätt kläder är det ju inga problem) Klar, frisk luft och solen tittar fram. Perfekt!!